Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parémie a frazémy v publicistice, jejich promny a funkce se zaměřením na církevní publicistiku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012830" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Parémie a frazémy v publicistice, jejich promny a funkce se zaměřením na církevní publicistiku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analýza publicistických textů denního tisku a stylu psané církevní publicistiky doložila výskyt parémií a frazémů všech typů. Jejich užití se převážně jeví jako záměrné, motivované a funkční. Uvedené prostředky jsou projevem ustálenosti vyjádření a sdělení ozvláštňují a intenzifikují. Často dochází k proměnám parémií a frazémů v podobě substituce výrazu, vznikají varianty frazému, také se setkáváme s transformací do jiného sémantického okolí, převážně s nečekanými konotacemi.

  • Název v anglickém jazyce

    Transformation and Functions of Proverbs and Phrasal Idioms in the Texts of the Journalistic Style, expecially in the Texts of the Church Journalistics

  • Popis výsledku anglicky

    The analysis of the journalistic style has proved the existence of the proverbs and phrasal idioms of all types. The usage is predominantly functional, intentional and motivated. The proverbs and phrasal idioms are the evidence of the expression stability or they make the tet more unique. In the text they are both onon-commented and commented onward they are clarified. Usually there is a change in the proverbs and phrasal idioms by the expression substitution or by the transformation of the proverbs into different semantic fields with unexpected denotations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F03%2F0547" target="_blank" >GA405/03/0547: Specifika komunikace v českém církevním prostředí (sociolingvistický pohled)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Parémie národ slovanských II

  • ISBN

    80-7368-100-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    64

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    10. 11. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku