Parémie a frazémy v publicistice, jejich proměny a funkce se zaměřením na církevní publicistiku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F05%3A00000039" target="_blank" >RIV/61988987:17250/05:00000039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Parémie a frazémy v publicistice, jejich proměny a funkce se zaměřením na církevní publicistiku
Popis výsledku v původním jazyce
Parémie a frazémy všech typů jsou projevem ustálenosti vyjádření, zároveň ozvláštňují, intenzifikují sdělení. Často vznikají varianty frazému a transformace do jiného sémantického okolí, převážně s nečekanými konotacemi.
Název v anglickém jazyce
The Provrbs and Phrasal Idioms, their changes and functions (specially in the Journalistic Style of the Church)
Popis výsledku anglicky
The proverbs and phrasal idioms are the evidence of the expression stability or they make the text more unique. Usually there is a transformation of the proverbs into different semantic fields with unexpected denotations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F03%2F0547" target="_blank" >GA405/03/0547: Specifika komunikace v českém církevním prostředí (sociolingvistický pohled)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Parémie národů slovanských II
ISBN
80-7368-100-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
64-71
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—