Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00013980" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00013980 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka nejdříve sleduje proměny vztahu člověka k přírodě a životnímu prostředí a na základě této analýzy koncipuje nové pojetí ekologické výchovy. Analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově a zabývá se její didaktickou dimenzí.Toto, výzkumem podložené, moderní pojetí ekologické výchovy tvoří teoreticko-metodologický rámec pro úvahy a návrhy směřující do přípravy budoucích učitelů v oblasti ekologické výchovy. Autorka vymezuje a zdůvodňuje klíčové kompetence učitele pro realizaci ekologické výchovy. Těchto kompetencí si všímá v širším kontextu přípravy učitelů. Tato část práce vyúsťuje ve vymezení standardu pregraduálního vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy, v němž významné místo zaujímají již zmíněné kompetence.
Název v anglickém jazyce
Ecological dimension of education in the school of 21th century
Popis výsledku anglicky
Upon analysis of changes in attitude towards nature and the living environment, the author conceives new approaches in environmental education. She analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didacticaldimension. Based on the research, modern concept of environmental education creates a theoretical and methodological framework of ideas and suggestions for teacher training in this area. The author defines and justifies key teacher competencies in the implementation of environmental education. The competencies are examined within the context of the teacher training process. This part of the dissertation results in the defining standards for pre-graduate teacher training for primary school, in which thesaid competencies play an important role.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-210-3750-4
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
PdF MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—