Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00025529" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00025529 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Systematické řešení problémů ve vzdělávání o přírodě pro trvale udržitelný rozvoj a zdraví, v souvislosti s akutními změnami ve školství, se stalo hlavním programem pracoviště Kejbaly katedry biologie PdF MU v Brně. Projekt byl nazván Biologie pro život.Akční výzkum je zde využíván pro řešení klíčových otázek (např. vytváření edukačního prostředí, při strukturaci učiva, transformaci nových poznatků, volbě metod, forem a prostředků aj.) Na základě výsledků výzkumu, doposud získaných převážně v pregraduálním vzdělávání studentů učitelství pro ZŠ, byla realizována: integrace obsahů přírodovědných předmětů, implementace aktivizujících metod a forem práce, integrace teoretické a praktické složky výuky. Na příkladu tvorby, realizace a využití skupinových seminárních prací - tématicky zaměřených výukových programů studentů, jejichž nedílnou součástí jsou pracovní listy, je zde ve třech příspěvcích předložen k diskusi program propojení odborné části vzdělávání o přírodě a oborových didaktik.

  • Název v anglickém jazyce

    The Action research in profession education of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The systematic solution of problems in the sphere of education about nature for the Sustainable development and Health became the major platform of the educational center Kejbaly at the Faculty of Education, MU Brno. Under the influence of actual changesin the education system, the educational program Biology for life presents the new instructional approach: The Action research is applied to solve the key problems (e.g. the creating of educational field, the distribution and structure of curriculum, the transformation of new information, the selection of methods, forms and instruments, etc.). Following acquired research results in the undergraduate program of education of pedagogy students, there were realized: The integration of contents of science courses, The implementation of active methods and ways of work, The integration of theoretical and practical constituents of education. The production, the realization and the improvement of the specific student educational programs could

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných polńohospodárských a príbuzných oborov

  • ISBN

    80-8050-848-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Prírodovedec č. 171, Katedra učitelství a didaktiky biologie PřF UK v Praze, Katedra pedagogiky ČZU v Praze, katedra zoológie a antropológie v Nitre.

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Slovensko, Tatranská Štrba

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku