Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00025529" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00025529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Systematické řešení problémů ve vzdělávání o přírodě pro trvale udržitelný rozvoj a zdraví, v souvislosti s akutními změnami ve školství, se stalo hlavním programem pracoviště Kejbaly katedry biologie PdF MU v Brně. Projekt byl nazván Biologie pro život.Akční výzkum je zde využíván pro řešení klíčových otázek (např. vytváření edukačního prostředí, při strukturaci učiva, transformaci nových poznatků, volbě metod, forem a prostředků aj.) Na základě výsledků výzkumu, doposud získaných převážně v pregraduálním vzdělávání studentů učitelství pro ZŠ, byla realizována: integrace obsahů přírodovědných předmětů, implementace aktivizujících metod a forem práce, integrace teoretické a praktické složky výuky. Na příkladu tvorby, realizace a využití skupinových seminárních prací - tématicky zaměřených výukových programů studentů, jejichž nedílnou součástí jsou pracovní listy, je zde ve třech příspěvcích předložen k diskusi program propojení odborné části vzdělávání o přírodě a oborových didaktik.
Název v anglickém jazyce
The Action research in profession education of teachers
Popis výsledku anglicky
The systematic solution of problems in the sphere of education about nature for the Sustainable development and Health became the major platform of the educational center Kejbaly at the Faculty of Education, MU Brno. Under the influence of actual changesin the education system, the educational program Biology for life presents the new instructional approach: The Action research is applied to solve the key problems (e.g. the creating of educational field, the distribution and structure of curriculum, the transformation of new information, the selection of methods, forms and instruments, etc.). Following acquired research results in the undergraduate program of education of pedagogy students, there were realized: The integration of contents of science courses, The implementation of active methods and ways of work, The integration of theoretical and practical constituents of education. The production, the realization and the improvement of the specific student educational programs could
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných polńohospodárských a príbuzných oborov
ISBN
80-8050-848-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Prírodovedec č. 171, Katedra učitelství a didaktiky biologie PřF UK v Praze, Katedra pedagogiky ČZU v Praze, katedra zoológie a antropológie v Nitre.
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Slovensko, Tatranská Štrba
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—