Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funkcionální rovnice ve školské matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00030984" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00030984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Funkcionální rovnice ve školské matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je poukázat na možnost, jak lze přirozenou a nenásilnou formou přivést studenty ke studiu funkcionálních rovnic a s tím spojenému zkoumání orbitálních struktur reálných funkcí. Východiskem je jedna úloha ze sbírky maturitních příkladů, jejíž zobecnění vede ke zkoumání cyklů reálných funkcí a k řešení problému jejich konjugovanosti. Některé z problémů uvedené v příspěvku lze řešit pouze za pomoci výpočetní techniky - příspěvek může sloužit tedy i jako motivace pro seznámení s programy MAPLE, DERIVE aj.

  • Název v anglickém jazyce

    Functional equations in mathematic education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to show how it is possible to introduce to students the problem of functional equations and with them connected study of orbital structures of real functions. The basic example is taken from a set of examples for the maturita exam, the generalisation of which leads to studying cycles of real functions and solving the problem of their conjugacy. Some of the problems shown in the article can be solved with the help of the computer programs, which can be used as the motivation forintroducing programs MAPLE, DERIVE etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků ze 2. žilinské didaktické konference s mezinárodní účastí

  • ISBN

    80-8070-430-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    16. 6. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku