K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016060" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Při rozvíjení samostatného myšlení a tvořivostí žáků nejsou dostatečně uplatňovány mezipředmětové vztahy. Při poznávání dějin 20. století je jednou z možností nápravy projektová výuka v mediální výchově. Nabídka české kinematografie týkající se historieje často poplatná době, a proto je třeba provést výběr a zvážit, jaká propojení dějepisu se nabízejí v kurikulu druhého stupně základní školy s literární, jazykovou, slohovou a komunikační výchovou, popřípadě s jinými. Uvedená prezentace vyučovacího projektu po zhlédnutí zfilmovaného literárního díla se jeví jako možný impuls pro integraci a koordinaci mezi vzdělávacími oblastmi.
Název v anglickém jazyce
Interdisciplinary relationship within the contentual dimension of lower secondary school curriculum: an example of Czech language and History
Popis výsledku anglicky
The relations between subjects are not sufficiently used when developing the independent thinking and creativity of students. When learning about the history of the 20th century, the one possibility for a remedy is the project teaching in media education. Czech historical films are often products of their time, so it is necessary to decide and consider the interconnections of history to literary, stylistic and communication education that present themselves in the lower secondary school curriculum. A follow-up project after watching a film from a literary work might be a useful stimulus of integration and coordination between the educational areas.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: Obsahová dimenze kurikula základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Problémy kurikula základní školy
ISBN
80-210-4125-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
189-202
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno, PdF MU
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—