Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The teacher stressing situations in the teacher-adolescent pupil relationship

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017281" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017281 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The teacher stressing situations in the teacher-adolescent pupil relationship

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With older teenagers, the teachers tend to be more tolerant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and the school level (basic/secondary schools). Interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, whodefined these situations and determined their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others.

  • Název v anglickém jazyce

    The teacher stressing situations in the teacher-adolescent pupil relationship

  • Popis výsledku anglicky

    With older teenagers, the teachers tend to be more tolerant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and the school level (basic/secondary schools). Interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, whodefined these situations and determined their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA7025403" target="_blank" >IAA7025403: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů