Interaktivní e-learningová podpora pro výuku lingvistiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017651" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive E-learning support for teaching linguistics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the experience of the Department of English Language and Literature at Faculty of Education, Masaryk University in Brno in introducing interactive modules within LMS Moodle e-learning courses to support traditional contact teaching oflinguistics to students both in pre-service and in-service teacher education. The results of the study suggest that the integration of e-learning support within linguistics-oriented courses has proved to be beneficial as it improves the effectiveness andthe quality of teaching and learning and prepares students for using the World Wide Web and educational communication technologies in their future teaching careers.
Název v anglickém jazyce
Interactive E-learning support for teaching linguistics
Popis výsledku anglicky
The paper presents the experience of the Department of English Language and Literature at Faculty of Education, Masaryk University in Brno in introducing interactive modules within LMS Moodle e-learning courses to support traditional contact teaching oflinguistics to students both in pre-service and in-service teacher education. The results of the study suggest that the integration of e-learning support within linguistics-oriented courses has proved to be beneficial as it improves the effectiveness andthe quality of teaching and learning and prepares students for using the World Wide Web and educational communication technologies in their future teaching careers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF.
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
16-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—