Problémy školního vzdělávání ve světle výzkumů TIMSS a PISA (porovnání situace v České republice a v Německu)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018122" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy školního vzdělávání ve světle výzkumů TIMSS a PISA (porovnání situace v České republice a v Německu)
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole je věnována pozornost těm oblastem školního vzdělávání, které se ve výzkumech TIMSS a PISA ukázaly jako problematické (kvalita vzdělávání, vzdělanostní nerovnosti atp.). Autoři prezentují výzkumné nálezy za Českou republiku a za Německo a naznačují hlavní témata diskuse, která se v návaznosti na výzkumy TIMSS a PISA v těchto zemích rozvíjela. V souvislosti s tím rozebírají roli empirického výzkumu vzdělávání a popisují, jaká opatření byla v České republice a v Německu s ohledem na výzkumy TIMSS a PISA zavedena. Vyústěním kapitoly je pokus o systematické srovnání problémů školního vzdělávání, které se ve světle výzkumů TIMSS a PISA v obou zemích objevily.
Název v anglickém jazyce
Problems of the school education in the light of research TIMSS and PISA (situation in the Czech republic and Germany)
Popis výsledku anglicky
This chapter concentrates on those areas of school education that proved problematic in the TIMSS and PISA studies (quality of education, equality in education). The authors present research findings for the Czech Republic and Germany and indicate the main topics of discussions that arose in these countries following the TIMSS and PISA studies. The role of empirical research in education is also discussed. The authors describe the actions that were undertaken in the Czech Republic and Germany in reactions to the TIMSS and PISA studies. Towards the end of the chapter, the authors attempt at a systematic comparison of those problems in school education that were revealed in the two countries by the TIMSS and PISA studies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace
ISBN
80-246-1313-1
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
102-123
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—