Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémy školního vzdělávání ve světle výzkumů TIMSS a PISA (porovnání situace v České republice a v Německu)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018122" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémy školního vzdělávání ve světle výzkumů TIMSS a PISA (porovnání situace v České republice a v Německu)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole je věnována pozornost těm oblastem školního vzdělávání, které se ve výzkumech TIMSS a PISA ukázaly jako problematické (kvalita vzdělávání, vzdělanostní nerovnosti atp.). Autoři prezentují výzkumné nálezy za Českou republiku a za Německo a naznačují hlavní témata diskuse, která se v návaznosti na výzkumy TIMSS a PISA v těchto zemích rozvíjela. V souvislosti s tím rozebírají roli empirického výzkumu vzdělávání a popisují, jaká opatření byla v České republice a v Německu s ohledem na výzkumy TIMSS a PISA zavedena. Vyústěním kapitoly je pokus o systematické srovnání problémů školního vzdělávání, které se ve světle výzkumů TIMSS a PISA v obou zemích objevily.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of the school education in the light of research TIMSS and PISA (situation in the Czech republic and Germany)

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter concentrates on those areas of school education that proved problematic in the TIMSS and PISA studies (quality of education, equality in education). The authors present research findings for the Czech Republic and Germany and indicate the main topics of discussions that arose in these countries following the TIMSS and PISA studies. The role of empirical research in education is also discussed. The authors describe the actions that were undertaken in the Czech Republic and Germany in reactions to the TIMSS and PISA studies. Towards the end of the chapter, the authors attempt at a systematic comparison of those problems in school education that were revealed in the two countries by the TIMSS and PISA studies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace

  • ISBN

    80-246-1313-1

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    102-123

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly