Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezinárodní výzkum kompetencí dospělých PIAAC: hlavní zjištění a implikace pro vzdělávací politiku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10311880" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10311880 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/15:10311880

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/viewFile/3705/pdf_strakova" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/viewFile/3705/pdf_strakova</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2015-4-509" target="_blank" >10.5817/PedOr2015-4-509</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezinárodní výzkum kompetencí dospělých PIAAC: hlavní zjištění a implikace pro vzdělávací politiku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této přehledové studie je představit výzkum PIAAC, shrnout základní zjištění z tohoto výzkumu z hlediska České republiky a diskutovat možné implikace pro vzdělávací politiku. Zároveň rozebíráme, jak výsledky výzkumu PIAAC doplňují poznatky získanéz výzkumu PISA, TIMSS a dalších. Klademe si přitom otázku, zda (a co) přináší nad rámec těchto výzkumů. V první části studie je popsána metodologie a základní charakteristika výzkumu PIAAC. Ve druhé části popisujeme výsledky českých dospělých v mezinárodním srovnání. Ve třetí části vybíráme některá zásadní zjištění výzkumu PIAAC. V závěrečné části pak diskutujeme implikace těchto zjištění pro nastavení vzdělávací politiky. Výzkum PIAAC potvrdil některá zjištění z předcházejících výzkumů PISA a TIMSS, například vysokou míru podmíněnosti kompetencí socioekonomickým statusem v České republice. Jiné závěry z těchto výzkumů ovšem nepotvrdil. Ukázalo se například, že výsledky mladých Češek a Čechů ve věku 16-25 let (kam spadá kohorta z výzkum

  • Název v anglickém jazyce

    Adult Skills Surveys PIAAC: basic findings and implications for educational policy

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this review article is to describe Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC), summarize the basic findings and discuss possible implications for educational policy in the Czech Republic. We also discuss to what extent results from PIAAC complement empirical evidence from PISA, TIMSS and similar students' assessments. We ask whether (and what) PIAAC reveal beyond these research projects. The article starts with description of PIAAC methodology and it basic features. Second, we describe the results of the Czech population vis-a-vis other countries involved in the assessment. Third, we focus upon several core findings of PIAAC. In the final part we discuss implications of the findings for educational policy in theCzech Republic. PIAAC has confirmed several findings, revealed in PISA and TIMSS, e.g. strong impact of socio-economic background upon students' performance. Other findings, however, rather contradicted PISA and TIMSS. For instance, it w

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    509-527

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus