Využití dramaterapie v dramatické výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018319" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití dramaterapie v dramatické výchově
Popis výsledku v původním jazyce
V našem příspěvku chceme poukázat na dramaterapeutický dopad některých cvičení používaných v dramatické výchově, zvláště pak Divadla Fórum. Na základě naší praxe učitelů dramatické výchovy jsme došli k závěru, že dramaterapie může napomáhat nejen nemocným, ale i zdravým jedincům. Definici zdravého a nemocného jedince nečerpáme z žádné odborné literatury, jedná se pouze o naše vnímání těchto pojmů. Dnešní škola je výrazně jiná než před rokem 1989, musí řešit problémy např. zařazení jedince do skupiny, problém drog, šikany, krádeží. K řešení těchto problémů mohou napomoci metody dramatické výchovy a dramaterapie, což dokumentujeme příklady realizovaných cvičení užívaných v dramatické výchově a využitím představení Divadla Fórum jako dramaterapeutické metody pro jedince i třídní kolektiv.
Název v anglickém jazyce
Dramaterapie in Drama Education
Popis výsledku anglicky
I our contribution we would like to describe the drama-therapeutic influence of some games used in drama education, especially in the Theatre Forum. On the basis of our experience as drama education teachers we came to the conclusion, that drama therapycan help not only ill but also healthy individual. The definition of the ill and heathy individual is not taken from any technical litarature, we use purely our concept of the terms. The school nowadays is quite different than it was before the year 1989, it is forced to solve the problems of acceptation of the individual into a group, drug problems, bullying, stealing etc. Solutions to these problems could be found in drama education and drama therapy, which we are trying to prove in the examples of exercises used in drama education and by the means of the Theatre Forum as a drama-therapeutic method for individuals as well as a class. Klíčová slova: dramatická výchova, dramaterapie, zdravý a nemocný jedinec, Divadlo Fórum, klima třídy,
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Dramaterapeutická konfeence
ISBN
80-244-1264-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
162
Strana od-do
45-48
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—