Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití dramaterapie v dramatické výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018319" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití dramaterapie v dramatické výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našem příspěvku chceme poukázat na dramaterapeutický dopad některých cvičení používaných v dramatické výchově, zvláště pak Divadla Fórum. Na základě naší praxe učitelů dramatické výchovy jsme došli k závěru, že dramaterapie může napomáhat nejen nemocným, ale i zdravým jedincům. Definici zdravého a nemocného jedince nečerpáme z žádné odborné literatury, jedná se pouze o naše vnímání těchto pojmů. Dnešní škola je výrazně jiná než před rokem 1989, musí řešit problémy např. zařazení jedince do skupiny, problém drog, šikany, krádeží. K řešení těchto problémů mohou napomoci metody dramatické výchovy a dramaterapie, což dokumentujeme příklady realizovaných cvičení užívaných v dramatické výchově a využitím představení Divadla Fórum jako dramaterapeutické metody pro jedince i třídní kolektiv.

  • Název v anglickém jazyce

    Dramaterapie in Drama Education

  • Popis výsledku anglicky

    I our contribution we would like to describe the drama-therapeutic influence of some games used in drama education, especially in the Theatre Forum. On the basis of our experience as drama education teachers we came to the conclusion, that drama therapycan help not only ill but also healthy individual. The definition of the ill and heathy individual is not taken from any technical litarature, we use purely our concept of the terms. The school nowadays is quite different than it was before the year 1989, it is forced to solve the problems of acceptation of the individual into a group, drug problems, bullying, stealing etc. Solutions to these problems could be found in drama education and drama therapy, which we are trying to prove in the examples of exercises used in drama education and by the means of the Theatre Forum as a drama-therapeutic method for individuals as well as a class. Klíčová slova: dramatická výchova, dramaterapie, zdravý a nemocný jedinec, Divadlo Fórum, klima třídy,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Dramaterapeutická konfeence

  • ISBN

    80-244-1264-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    162

  • Strana od-do

    45-48

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku