Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informovanost žáků druhého stupně základní školy o poruchách příjmu potravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00023539" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00023539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informovanost žáků druhého stupně základní školy o poruchách příjmu potravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hodnotový žebříček rodiny, tlak trhu a konzumních mechanismů, orientace společnosti na úspěch a výkon vytvářejí závažné neurotizující momenty již od útlého věku. Děti by měly být brzy osloveny v okruhu vlastní rodiny a později ve škole nespecifickou prevencí, později (na přechodu z prvního do druhého stupně ZŠ) zaměřenou již specificky na poruchy příjmu potravy a jiné typy sociálních patologií. Výzkumná sonda zjišťovala, jak jsou informováni žáci základních škol o problematice poruch přijmu potravy, poněvadž nerespektování zásad zdravého životního stylu může napáchat značné a někdy i nenapravitelné škody ve vývoji a růstu dětského organismu. Mapování situace bylo prováděno pomocí anonymního nestandardizovaného dotazníkového šetření na vzorku 231 žáků druhého stupně 5 brněnských ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Food Intake Disorders of Second Grade Pupils at Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Family value ladder, pressure of market and consumption mechanisms, as well as orientation of the society on success and achievment, are the causes of serious neurosis-creating moments since an early childhood. Children should be early addressed in theirown family circle and later at school by nonspecific prevention which is afterwards (within the transition from the first to the second grade of the basic school) focused already specifically on food-intake disorder and other types of social pathologies. The research sonde made an inquiry how informed the pupils of basic schools are about questions of food-intake disorder, because unrespecting of priciples of the healthy lifestyle can cause serious, sometimes even irremediable harms in development andgrowth of childrens organism. Mapping of the situation was carried out with the help of anonymous nonstandardized questionnaire investigation on the sample of 231 second-grade pupils at five basic schools in Brno.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výchova ke zdraví II. Sborník prací studentů a učitelů katedry rodinné výchovy a výchovy ke zdraví PdF MU

  • ISBN

    80-210-4215-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    39-50

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku