Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva projektu TL03000553
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F24%3A00602031" target="_blank" >RIV/68378025:_____/24:00602031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva projektu TL03000553
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o souhrnnou výzkumnou zprávu, která představuje hlavní zjištění z výzkumu čtenářské gramotnosti školáků v prvních dvou letech školní docházky a na druhém stupni ZŠ v průběhu let 2020 – 2023. Zpráva ukazuje charakteristiky, čtenářské dovednosti a čtení, zájmy, praktiky v kontextu jejich rodinné situace a čtenářského klimatu v rodině, souvislosti čtenářské gramotnosti s úspěšností ve vzdělávání a také seznamuje se screeningovým nástrojem Baterie prediktivních testů pro žáky na počátku školní docházky (BPT), která představuje standardizovaný nástroj k predikci školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků prvního stupně.
Název v anglickém jazyce
Predictors of school success and failure in reading literacy of children in primary school. Summary Research Report
Popis výsledku anglicky
This summary research report presents the main findings of the research on the reading literacy of school children in the first two years of schooling and at the second level of elementary school that was carried out during the years 2020 - 2023. It shows the characteristics, reading skills and reading, interests, practices and school results of school children in the context of their family situation and reading climate in the family, the connection between reading literacy and success in education and also introduces the screening tool Battery of Predictive Tests for Early School Pupils (BPT), , which represents a standardized tool for predicting school failure/success in the field of reading literacy of first-grade students.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000553" target="_blank" >TL03000553: Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
112
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
TA ČR
Verze
—