Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva projektu TL03000553

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F24%3A00602031" target="_blank" >RIV/68378025:_____/24:00602031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva projektu TL03000553

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o souhrnnou výzkumnou zprávu, která představuje hlavní zjištění z výzkumu čtenářské gramotnosti školáků v prvních dvou letech školní docházky a na druhém stupni ZŠ v průběhu let 2020 – 2023. Zpráva ukazuje charakteristiky, čtenářské dovednosti a čtení, zájmy, praktiky v kontextu jejich rodinné situace a čtenářského klimatu v rodině, souvislosti čtenářské gramotnosti s úspěšností ve vzdělávání a také seznamuje se screeningovým nástrojem Baterie prediktivních testů pro žáky na počátku školní docházky (BPT), která představuje standardizovaný nástroj k predikci školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků prvního stupně.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictors of school success and failure in reading literacy of children in primary school. Summary Research Report

  • Popis výsledku anglicky

    This summary research report presents the main findings of the research on the reading literacy of school children in the first two years of schooling and at the second level of elementary school that was carried out during the years 2020 - 2023. It shows the characteristics, reading skills and reading, interests, practices and school results of school children in the context of their family situation and reading climate in the family, the connection between reading literacy and success in education and also introduces the screening tool Battery of Predictive Tests for Early School Pupils (BPT), , which represents a standardized tool for predicting school failure/success in the field of reading literacy of first-grade students.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000553" target="_blank" >TL03000553: Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    112

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    TA ČR

  • Verze