Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172658" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10172658 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Čtenářské návyky a vztah ke čtení se utvářejí již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním procesu rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Představený výzkumný projekt se snaží zmapovat mechanismus utváření předpokladů čtenářských dovedností v závislosti na odlišnostech rodinného prostředí dítěte (ve smyslu pro-školní mobility) pomocí panelového výzkumu dětí v kritickém období vstupu na základní školu a během prvních dvou let školnídocházky. Výsledky tohoto projektu by měly přispět k hlubšímu porozumění procesům kognitivních a jazykových předpokladů vývoje raného čtení a psaní v kontextu rodinného zázemí.
Název v anglickém jazyce
Parental involvement and support in the development of children's early reading skills : Research on elementary school pupils in Prague and Central Bohemia
Popis výsledku anglicky
Reading habits and attitude towards reading are formed at pre--school age, and in this respect, the family is still the primary institution in the education and socialization process of acquiring early literacy. The research project will monitor the development of emergent literacy and early reading skills and clarify how children acquire early literacy in the different home environment (in the sense of preschool parenting strategies) using longitudinal panel survey of children during their transition from kindergarten to primary school and in the first two years of school. The realization of this research project should contribute to a deeper understanding the processes of acquiring early reading and writing skills through family background.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of III. International scientific and practical conference of students and young scientists "Modern University Sport Science"
ISBN
978-80-7290-707-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
189-195
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—