Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172658" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10172658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Čtenářské návyky a vztah ke čtení se utvářejí již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním procesu rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Představený výzkumný projekt se snaží zmapovat mechanismus utváření předpokladů čtenářských dovedností v závislosti na odlišnostech rodinného prostředí dítěte (ve smyslu pro-školní mobility) pomocí panelového výzkumu dětí v kritickém období vstupu na základní školu a během prvních dvou let školnídocházky. Výsledky tohoto projektu by měly přispět k hlubšímu porozumění procesům kognitivních a jazykových předpokladů vývoje raného čtení a psaní v kontextu rodinného zázemí.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental involvement and support in the development of children's early reading skills : Research on elementary school pupils in Prague and Central Bohemia

  • Popis výsledku anglicky

    Reading habits and attitude towards reading are formed at pre--school age, and in this respect, the family is still the primary institution in the education and socialization process of acquiring early literacy. The research project will monitor the development of emergent literacy and early reading skills and clarify how children acquire early literacy in the different home environment (in the sense of preschool parenting strategies) using longitudinal panel survey of children during their transition from kindergarten to primary school and in the first two years of school. The realization of this research project should contribute to a deeper understanding the processes of acquiring early reading and writing skills through family background.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of III. International scientific and practical conference of students and young scientists "Modern University Sport Science"

  • ISBN

    978-80-7290-707-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    189-195

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku