Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389524" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/2018-2/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/2018-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Představen byl projekt TAČR "Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol", jehož cílem je realizace standardizační studie, v rámci které budou vytvořeny normy diagnostických nástrojů gramotnostních dovedností s důrazem na porozumění čtenému. Nástroje vznikly v rámci projektu Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, nyní budou standardizovány. Jsou potřebné v praxi, ve školách i školských poradenských zařízeních, uživateli výsledků budou školní a poradenští pracovníci, pracující se žáky s gramotnostními problémy, což je v době inkluzivního vzdělávání jedno z nejdůležitějších témat.
Název v anglickém jazyce
Key literacy skills of primary school pupils
Popis výsledku anglicky
The paper introduced TAČR (Technology Agency of the Czech Republic) research project "Key literacy skills of primary school pupils" aiming to realize a standardization study in order to derive norms for diagnostic tools of literacy skills with an emphasis on reading comprehension. The assessment tools were originally designed in the project "Reading comprehension - typical development and its risks" and now the instruments will be standardized. They are needed in practice, both in schools and in counselling facilities. School and counselling professionals working with children with literacy difficulties will be the users of the results. At the time of inclusive education, it is one of the most important topics.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000365" target="_blank" >TL01000365: Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol - testová diagnostická baterie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů