Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/diagnostika_cteni/aktuality/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/diagnostika_cteni/aktuality/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Uspořádání workshopu sloužilo k informování odborné veřejnosti o projektu TAČR Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol, na jehož základě je realizován standardizační výzkum vedoucí k vytvoření norem pro klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol (1.st. ZŠ). Byly představy ideové cíle projektu, současný stav řešení v daných oblastech gramotnosti i principy nových přístupů, korespondujících se zahraničními trendy, kterými bude řešen aktuální nedostatek diagnostických nástrojů v ČR - důraz na aspekt porozumění a další aspekty gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Key literacy skills for elementary school pupils
Popis výsledku anglicky
Organized workshop served to inform the professional community about TAČR project "Key literacy skills for elementary school pupils", on the basis of the standardization research which led to creating standards for the key literacy skills for elementary school pupils (1st grade elementary school). We expressed thought goals of the project, current condition of solutions in specific areas of literacy (prerequisites for reading, decoding, comprehending, family environment, school environment, teacher's approach) and the principles of new diagnostic approaches, corresponding with foreign trends. Using them, we try to solve the current deficit of existing diagnostic tools in the Czech Republic - absence of emphasis on the aspect of comprehension (reading with comprehension, listening with comprehension) which is the basis of functional literacy.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000365" target="_blank" >TL01000365: Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol - testová diagnostická baterie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
70
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce