Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA140198Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A140198Q - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hledání efektivních možností vedoucích ke zkvalitňování čtenářské gramotnosti žáků v prostředí školy zaměstnává v současnosti jak pedagogickou teorii, tak praxi. Jedním z hlavních úkolů, který si prací vytyčujeme, je docílení komplexního náhledu nejen nadidaktické prostředky užívané při výuce mateřského jazyka, ale i na další faktory významně ovlivňující formování čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Zároveň je pozornost věnována samotnému procesu porozumění textu a tomu, zda a jakým způsobem je momentálně akcentován v české i slovenské pedagogické praxi. Praktická část práce prezentuje především výsledky výzkumného úsilí z let 2010 až 2013, jímž jsme se pokoušeli vytvořit aktuální náhled na budování čtenářské gramotnosti žáků mladšíhoškolního věku v prostředí školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Formation of reading literacy in a school environment with a focus on pupils of the 1st grade of elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The search for effective options to improve literacy skills of pupils in the school has currently engaged both pedagogical theory and practice. One of the main tasks of this work is to achieve a comprehensive view not only of teaching materials used in teaching of mother tongue, but also of other factors significantly affecting formation of reading skills of pupils of the 1st grade of elementary school. Moreover, an attention is devoted to a process of comprehension of the text as well as to whether andhow it is currently emphasized in the Czech and Slovak pedagogical practice. The practical part of this work mainly presents results of research efforts from 2010 to 2013, by which we have tried to create current view on building reading literacy skillsof pupils of the 1st grade of elementary school in the school environment.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-451-1

  • Počet stran knihy

    258

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy