Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA140198Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A140198Q - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Hledání efektivních možností vedoucích ke zkvalitňování čtenářské gramotnosti žáků v prostředí školy zaměstnává v současnosti jak pedagogickou teorii, tak praxi. Jedním z hlavních úkolů, který si prací vytyčujeme, je docílení komplexního náhledu nejen nadidaktické prostředky užívané při výuce mateřského jazyka, ale i na další faktory významně ovlivňující formování čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Zároveň je pozornost věnována samotnému procesu porozumění textu a tomu, zda a jakým způsobem je momentálně akcentován v české i slovenské pedagogické praxi. Praktická část práce prezentuje především výsledky výzkumného úsilí z let 2010 až 2013, jímž jsme se pokoušeli vytvořit aktuální náhled na budování čtenářské gramotnosti žáků mladšíhoškolního věku v prostředí školy.
Název v anglickém jazyce
Formation of reading literacy in a school environment with a focus on pupils of the 1st grade of elementary schools
Popis výsledku anglicky
The search for effective options to improve literacy skills of pupils in the school has currently engaged both pedagogical theory and practice. One of the main tasks of this work is to achieve a comprehensive view not only of teaching materials used in teaching of mother tongue, but also of other factors significantly affecting formation of reading skills of pupils of the 1st grade of elementary school. Moreover, an attention is devoted to a process of comprehension of the text as well as to whether andhow it is currently emphasized in the Czech and Slovak pedagogical practice. The practical part of this work mainly presents results of research efforts from 2010 to 2013, by which we have tried to create current view on building reading literacy skillsof pupils of the 1st grade of elementary school in the school environment.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-451-1
Počet stran knihy
258
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—