Co vědí a jak se dívají na některé módní způsoby zdobení těla a jejich zdravotní rizika žáci druhého stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022285" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022285 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co vědí a jak se dívají na některé módní způsoby zdobení těla a jejich zdravotní rizika žáci druhého stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Anonymně byl osloven vzorek 321 žáků 6.- 9. tříd 2 ZŠ (Brno, Kroměříž). Dotazník o 10 položkách mapoval u respondentů vědomosti, názory a výskyt módních způsobů zdobení těla (zvl. tetováže a piercingu). Získaná data byla statisticky zpracována (ANOVA, x2). Z výsledků vyplynulo, že žáci přikládají velký význam uznání v okruhu svých vrstevníků a svému vzhledu, s věkem jejich postoj posiluje. Osoby ozdobené piercingem vzbuzují zájem a jsou významně více (p<0,01) přitažlivé pro děti ve vyšších ročnícíchZŠ. S věkem respondentů též roste počet těch, kteří po piercingu touží, zvláště ve velkoměstském prostředí. Desetina dotazovaných v 9. třídě již piercing vlastní, tři čtvrtiny respondentů jsou přesvědčeny o jeho zdravotních rizicích. Obliba tetování výrazně posiluje s věkem (p<0,05), u pětiny vzorku je takto ozdoben někdo z rodiny. Přijetí tetování jako způsobu sebevyjádření a umění i přání nosit je na těle posilují s věkem, opět zvláště ve velkoměstě. Tetovaný člověk vzbuzuje zájem,
Název v anglickém jazyce
The knowledge of pupils in the second grade of primary school about certain trendy ways of decorating the human body and its health risks and how do children view it
Popis výsledku anglicky
An anonymous survey covering the sample of 321 pupils from the 6th to 9th year was made in two primary schools (Brno, Kroměříž). The questionnaire contained 10 items aimed at knowledge, opinions and appearing of body decoration (especially tattoos and piercing). The obtained data were statistically processed (ANOVA, x2). The results show that the pupils attach great importance to their credit among coevals as well as to appearance, this attitude gets stronger with their growing age. People wearing piercing arouse childrens interest and they are more significantly (p<0,01) attractive for pupils in the highest years of primary school. With the pupils growing age also the number of children desiring to have a piercing increases, especially in the cities. One tenth of the asked children in the 9th year has already a piercing, three quarters of respondents are convinced of its health risks. The popularity of tattoos increases noticeably with the growing age of children (p<0,05), in a
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
18-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—