Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022498" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalitní hlas je pro učitele důležitou složkou jeho profesní kompetence. Mnozí učitelé již v počátcích pedagogické činnosti určité hlasové problémy registrují, ale nevěnují jim náležitou pozornost. Řada z nich rovněž neví, jak s hlasem pracovat a pečovato něj. V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů, studentů kombinovaného studia, kteří již působí ve výchovně vzdělávacím procesu. Byly použity následující techniky: Dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění subjektivní percepce mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí, i na zjištění hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách. Dotazník Voice Handicap Index (VHI), konstruovaný Jacobsonovou a spolupracovníky (1997), pomocí kterého lze zjistit subjektivní hodnocení vlastní kvality hlasu a vlivu kvality hlasu na socioprofesní funkce. Zároveň byly u všech respondentů pořízeny hlasové snímky pro systematické sledování objektivních změn hlasu. Použit byl počítač se softwarem ,
Název v anglickém jazyce
Some notes on teachers voice development in the context of their profession
Popis výsledku anglicky
Every teacher needs a quality voice as an important component of his or her professional competence. Many teachers are aware of some problems concerning their voices as early as at the beginnings of their pedagogical activity, but do not pay due attention to them. A number of teachers do not also know how to work with voice and how to take care of it. In the first stage of the project, 65 respondents were questioned,all of them students of combined university studies who had already taken active part inthe educational process.The following techniques were used: 1) The author's questionnaire directed towards the subjective perception of one's speaking and singing voice, the knowledge of voice hygiene, the sources of this knowledge and the voice load inextraprofessional activities. 2) The Voice Handicap Index (VHI) questionnaire worked out by Jacobson and her colleagues (1997), by means of which it is possible to establish the subjective evaluation of the quality of one's voice and of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Přeled anotací
ISBN
978-80-86633-98-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
9
Název nakladatele
MSD
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—