Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022498" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kvalitní hlas je pro učitele důležitou složkou jeho profesní kompetence. Mnozí učitelé již v počátcích pedagogické činnosti určité hlasové problémy registrují, ale nevěnují jim náležitou pozornost. Řada z nich rovněž neví, jak s hlasem pracovat a pečovato něj. V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů, studentů kombinovaného studia, kteří již působí ve výchovně vzdělávacím procesu. Byly použity následující techniky: Dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění subjektivní percepce mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí, i na zjištění hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách. Dotazník Voice Handicap Index (VHI), konstruovaný Jacobsonovou a spolupracovníky (1997), pomocí kterého lze zjistit subjektivní hodnocení vlastní kvality hlasu a vlivu kvality hlasu na socioprofesní funkce. Zároveň byly u všech respondentů pořízeny hlasové snímky pro systematické sledování objektivních změn hlasu. Použit byl počítač se softwarem ,

  • Název v anglickém jazyce

    Some notes on teachers voice development in the context of their profession

  • Popis výsledku anglicky

    Every teacher needs a quality voice as an important component of his or her professional competence. Many teachers are aware of some problems concerning their voices as early as at the beginnings of their pedagogical activity, but do not pay due attention to them. A number of teachers do not also know how to work with voice and how to take care of it. In the first stage of the project, 65 respondents were questioned,all of them students of combined university studies who had already taken active part inthe educational process.The following techniques were used: 1) The author's questionnaire directed towards the subjective perception of one's speaking and singing voice, the knowledge of voice hygiene, the sources of this knowledge and the voice load inextraprofessional activities. 2) The Voice Handicap Index (VHI) questionnaire worked out by Jacobson and her colleagues (1997), by means of which it is possible to establish the subjective evaluation of the quality of one's voice and of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Přeled anotací

  • ISBN

    978-80-86633-98-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    9

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku