Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Prevention of Vocal and Speech Difficulties in University Education of Interpreting Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155020" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Prevention of Vocal and Speech Difficulties in University Education of Interpreting Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research Objective: With regard to the considerable difficulty of an interpreter's profession from the cognitive, linguistic and psychological perspectives, it is indispensable that an interpreter's basic attribute (work tool), his/her voice, is perfectly prepared for the significant load, sometimes one-off and often under various voice-jeopardizing conditions and situations (vocal indisposition, physical environment attributes, acoustic conditions, and other). Otherwise, their profession or their overall professional existence is at risk. Methodology: The contribution comprises a research analysis employing the questionnaire method and observation of university interpreting students, with emphasis placed on identifying the vocal and speech difficulties and knowledge of the prevention of voice disorders. A standardized VHI questionnaire has been developed to subjectively assess the quality of voice and another questionnaire verifies the extent of knowledge concerning the prevention of

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Prevention of Vocal and Speech Difficulties in University Education of Interpreting Students

  • Popis výsledku anglicky

    Research Objective: With regard to the considerable difficulty of an interpreter's profession from the cognitive, linguistic and psychological perspectives, it is indispensable that an interpreter's basic attribute (work tool), his/her voice, is perfectly prepared for the significant load, sometimes one-off and often under various voice-jeopardizing conditions and situations (vocal indisposition, physical environment attributes, acoustic conditions, and other). Otherwise, their profession or their overall professional existence is at risk. Methodology: The contribution comprises a research analysis employing the questionnaire method and observation of university interpreting students, with emphasis placed on identifying the vocal and speech difficulties and knowledge of the prevention of voice disorders. A standardized VHI questionnaire has been developed to subjectively assess the quality of voice and another questionnaire verifies the extent of knowledge concerning the prevention of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    4469-4476

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku