Profesiogram učitele cizího jazyka v současné škole.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022739" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Qualities Deciding about the Professional Fitness of a Teacher of Foreign Languages at Today´s School
Popis výsledku v původním jazyce
Professiogram as a systemic-functional portrait of a foreign language teacher in present-day schools: activity and personality module: social assignment, aims, functions, individual stages and categories. Language awareness of a foreign language teacher.Linguistic, overall humanities, pedagogy, psychology, and didactic competence. Area of teacher-pupil communication in education process. Professional self-awareness, pedagogical and psychological, and professional equipment of foreign language teachersThe publication presents the results of scholarly discussion at international level that has aimed at the three crucial aspects of modern university and school education, which are competences, standards, and modules.
Název v anglickém jazyce
The Qualities Deciding about the Professional Fitness of a Teacher of Foreign Languages at Today´s School
Popis výsledku anglicky
Professiogram as a systemic-functional portrait of a foreign language teacher in present-day schools: activity and personality module: social assignment, aims, functions, individual stages and categories. Language awareness of a foreign language teacher.Linguistic, overall humanities, pedagogy, psychology, and didactic competence. Area of teacher-pupil communication in education process. Professional self-awareness, pedagogical and psychological, and professional equipment of foreign language teachersThe publication presents the results of scholarly discussion at international level that has aimed at the three crucial aspects of modern university and school education, which are competences, standards, and modules.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen.
ISBN
978-3-8340-0285-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
294
Strana od-do
103-106
Název nakladatele
Schneider Verlag
Místo vydání
Baltmannsweiler, SRN
Místo konání akce
Baltmannsweiler, SRN
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—