Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023712" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023712 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS
Popis výsledku v původním jazyce
Dítě, trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním, představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že je velmi důležitá vhodná a správná informovanost rodičů o podstatě choroby dítěte, jejích komplikacích, terapii a řešení krizových stavů. Rodiče by měli též komunikovat s pedagogem, uvědomit ho o povaze onemocnění jejich dítěte, o možnostech integrace ve třídě, omezeních při výuce. Rodiče se setkali s vedlejšími účinky léků, s dopadem nemoci na psychiku dítěte a s ovlivněním každodenního života dítěte. Z pohledu rodičů je nejdůležitější osobou ve škole třídní učitel, který by měl rovněž mít o nemoci žáka nejvíce informací a v přiměřené míře informovat spolužáky.
Název v anglickém jazyce
Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from the Parents Point of View: International Project TIMSIS
Popis výsledku anglicky
Child suffering from grave illnes or chronic disease presents both important medical and educational and pedagogical problem. International project TIMSIS maps parents and teachers opinions and needs in several European countries with the assistance of aquestionnaire survey. The results show that as far as parents are concern, it is essential to be informed in the right way about the center of their childs disease, about its complications, therapy and resolving the critical stages. Parents should alsocommunicate with teacher, let him know the disease details, options of integration in class, restrictions in lesssons. Parents have met the side effects of drugs, impact on their childs mind and everyday life influence. From the parents point of view, the most important person in school is a class-teacher, who should have had most information about the disease of all and tell the other pupils adequately.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21 a 35. konference pro podporu zdraví dětí a mládeže
ISBN
978-80-86633-98-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
48
Strana od-do
46-47
Název nakladatele
MSD a PdF MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU
Datum konání akce
27. 8. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—