Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023843" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023843 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Europe as a space without economic borders is also intended to be the space without culture and educational barriers. Academic mobility is supported by a number of special programs, e.g. CEEPUS and SOCRATES-ERASMUS. These programs enable not just obtaining of new experiences and developing personal skills of students and teachers, but also a research centred on European dimension in education. During last years the new models of improving of education for 21st century (according to the White Book and the Green Book, witch emphasize the professionalization of the teachers preparation) are tested by action research at European universities. It is proving, that professionality of a teacher for a basic school must be based on range of competences, especially on the skill of reflection and critical thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.

  • Popis výsledku anglicky

    Europe as a space without economic borders is also intended to be the space without culture and educational barriers. Academic mobility is supported by a number of special programs, e.g. CEEPUS and SOCRATES-ERASMUS. These programs enable not just obtaining of new experiences and developing personal skills of students and teachers, but also a research centred on European dimension in education. During last years the new models of improving of education for 21st century (according to the White Book and the Green Book, witch emphasize the professionalization of the teachers preparation) are tested by action research at European universities. It is proving, that professionality of a teacher for a basic school must be based on range of competences, especially on the skill of reflection and critical thinking.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů