Kurikulum a hodnoty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023850" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023850 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kurikulum a hodnoty
Popis výsledku v původním jazyce
Posláním školy je mimo jiné také žákům zprostředkovávat hodnoty, které společnosti i jedincům dávají smysl, jsou platným měřítkem pro lidské konání. Jde nejen o hodnoty praktického života, kognitivního světa, ale též o hodnoty duchovní. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání se však orientuje na hodnoty obecně přijímané ve společnosti, tj. převážně na hodnoty utilitární. Přední myslitelé upozorňují na krizi hodnot, projevující se v tom, že duchovní hodnoty se ze života společnosti i jednotlivců vytrácejí. Navrhují se některá opatření, jak by škola mohla tomuto trendu čelit.
Název v anglickém jazyce
Curriculum and values
Popis výsledku anglicky
Posláním školy je mimo jiné také žákům zprostředkovávat hodnoty, které společnosti i jedincům dávají smysl, jsou platným měřítkem pro lidské konání. Jde nejen o hodnoty praktického života, kognitivního světa, ale též o hodnoty duchovní. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání se však orientuje na hodnoty obecně přijímané ve společnosti, tj. převážně na hodnoty utilitární. Přední myslitelé upozorňují na krizi hodnot, projevující se v tom, že duchovní hodnoty se ze života společnosti i jednotlivců vytrácejí. Navrhují se některá opatření, jak by škola mohla tomuto trendu čelit.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—