Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K pojetí literárního textu jako předmětu didaktické interpretace na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023926" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K pojetí literárního textu jako předmětu didaktické interpretace na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá otázkou pojetí literárního textu ve výuce literární výchovy a v didaktice předmětu. Rozlišuje dva základní přístupy - text-znak a text-svět - a věnuje se možnostem jejich uplatnění při didaktické interpretaci. Pojetí textu jako znakuje představeno jako tradiční, orientované na odhalování autorské záměrnosti, výklad významu uměleckého sdělení. Pojetí textu jako světa umožňuje rozšířit tradiční interpretační postupy o tvořivější aktivity rozvíjení a spolutvorby fikčního světa textu.

  • Název v anglickém jazyce

    The approaches to literary text as the subject of methodical interpretation at basic school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the approaches to literary texts in literary education at basic schools and in the methodology of this subject. It differentiates two approaches - text-symbol and text-world - and gives the possibilities of their applications in methodical interpretation. The approach called here text-symbol is presented as the traditional, aimed at the authors intention, the sense of artistic communication. The approach called here text-world can extend the traditional interpretative processes by the creative activities, the development and creation of fictitious worlds.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/

  • ISBN

    978-80-244-1947-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    394-401

  • Název nakladatele

    PdF UP

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    PdF UP Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku