Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00032027" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00032027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsahem publikace je analýza učiva českého jazyka v 6. až 9. ročníku základní školy a metodických postupů jeho podání a procvičování. Je rozdělena do 7 kapitol nazvaných podle tematických celků: Obecné poučení o jazyce; Zvuková stránka jazyka; Pravopis;Význam slov; Tvoření slov; Tvarosloví; Skladba. O jednotlivých tematických celcích se však nehovoří izolovaně, neustále je zdůrazňováno sepětí jednotlivých složek vyučování českému jazyku, např. pravopisu a zvukové stránky, tvarosloví, nauky o slovní zásobě, skladby; význam zvládnutí gramatických kategorií jmen a sloves pro zvládnutí skladebního učiva apod. Teoretické poznatky jsou vždy důsledně propojeny s vysvětlením metodických postupů.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of Czech Language Teaching in Lower Secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    There are analysis of the subject matters of Czech language from 6th to 9th class of the Czech schoool and analysis of the methodology of Czech language teaching in that book, too. The book on didactics includes 7 parts: fundamental knowledges of language; phonetic aspects of language; vocabulary and the word meaning; word formation; orthography; morphology; syntax. Those themes are not explained apart, there is urged continuity and coherence of those parts of Czech language themes in the teaching. Thelanguage theory is always connected with explanation of the methodology.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-210-4244-5

  • Počet stran knihy

    139

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy