Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Abstraktní pojmy v jazykovém obraze světa jako součást rozvíjení interkulturní komunikační kompetence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00000998" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00000998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Abstraktní pojmy v jazykovém obraze světa jako součást rozvíjení interkulturní komunikační kompetence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při stanovení tematického minima z reálií ve výuce cizích jazyků se často opomíjí abstraktní pojmy, které mají v jednotlivých jazycích svá specifika a zasahují do lingvokulturních kompetencí studentů-„jazykářů“ či budoucích učitelů. V ruštině i v češtině nalézáme abstrakta, vztahující se k různorodým sférám života. Některé z těchto pojmů lze zařadit mezi reálie, u některých lze poukázat na výrazně specifické národní vnímání a fungování v jazyce (například: intelligentnosť, pohoda a další). Těm abstraktním pojmům, které jsou charakteristické pouze pro jeden jazyk a zasahují do filosofie, psychologie, sociologie a dalších pro utváření mentality významných disciplín, je potřeba v jazykové výuce věnovat zvýšenou pozornost a zařadit je do studia reálií stejně tak, jak se již většinou probírají jevy spojené především s materiální kulturou toho či jiného národa. Vymezení řady takových abstraktních pojmů, na které je důležité poukázat v lexikální zásobě ruštiny a češtiny, je věnován tento příspěvek.

  • Název v anglickém jazyce

    Abstract words in the language picture of the world as a part of developing intercultural communicative competence in Russian and Czech

  • Popis výsledku anglicky

    When determining the minimum themes of “life and institutions” in teaching foreign languages, abstract words, which have specific meanings and features in individual languages and are an important part of linguo-cultural competence of students of foreign languages or future foreign language teachers, are often neglected. Both in Russian and Czech, there are abstract words related to various areas of life. Some of these words may be classified as those related to the nation´s life and institutions, some of them may point to the specific perception of reality typical of the specific nation and its language (e.g. intelligentnosť, pohoda etc.).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků

  • ISBN

    9788026106661

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    114-119

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly