COPING STRATEGIES IN ADOLESCENTS IN THE CONTEXT OF PSYCHOLOGY OF HEALTH (Preliminary research report)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00050922" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00050922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COPING STRATEGIES IN ADOLESCENTS IN THE CONTEXT OF PSYCHOLOGY OF HEALTH (Preliminary research report)
Popis výsledku v původním jazyce
In the following contribution, we submit a report of exploratory research, which is part of faculty-wide research project ?School and Health for 21st Century?. At the moment, the research is in the phase of both quantitative and qualitative data analysis. In the present contribution, we include some of our preliminary findings. The goal of our research is to map situation which adolescents perceive as stressful and threatening, and focus on strategies adolescents use to cope with these demanding situation within the context of psychology of health. Given the focus of our research project, we anticipate interesting pedagogical and psychological implications for various target groups, i.a., for teachers in training.
Název v anglickém jazyce
COPING STRATEGIES IN ADOLESCENTS IN THE CONTEXT OF PSYCHOLOGY OF HEALTH (Preliminary research report)
Popis výsledku anglicky
In the following contribution, we submit a report of exploratory research, which is part of faculty-wide research project ?School and Health for 21st Century?. At the moment, the research is in the phase of both quantitative and qualitative data analysis. In the present contribution, we include some of our preliminary findings. The goal of our research is to map situation which adolescents perceive as stressful and threatening, and focus on strategies adolescents use to cope with these demanding situation within the context of psychology of health. Given the focus of our research project, we anticipate interesting pedagogical and psychological implications for various target groups, i.a., for teachers in training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and health 21
ISBN
978-80-7315-138-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
273-280
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000264733100026