Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah hudební percepce a aktivního provozování hudby u středoškolské mládeže.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00051199" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00051199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah hudební percepce a aktivního provozování hudby u středoškolské mládeže.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hudba je určitým druhem komunikace, každé hudební dílo v sobě nese sdělení. Schopnost porozumět tomuto sdělení je dána zvládnutím hudebního jazyka konkrétního díla. Lze předpokládat, že schopnost hudební percepce je do značné míry dána aktovním provozováním hudby. Zjištění zákonitostí hudební percepce a charakteristika hudebně percepčních dovedností současné středoškolské mládeže byly hlavním cílem hudebně pedagogického výzkumu provedeného na gymnáziích v roce 2006. Při výzkumném šetření byla zkombinována technika zvukového dotazníku s technikou sémantického diferenciálu. Výsledky výzkumu potvrdily hypotézy, podle nichž je mládež věnující se aktivně hudbě schopna hudbu přijímat uvědoměleji než ta, která hudbu neprovozuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Relation between the perception of music and active performing among the secondary school students.

  • Popis výsledku anglicky

    : Music is a special type of communication. It convays a message. The ability to unterstand the message is connected with knowledge of musical language of the piece. Ut is presumed that the ability to receive music depends mainly on active practising ofmusic. The establishment of principles in reception of music and the description of receptive abilities of contemporary secondary school students were the main aims of music education research performed in 2006. In the research the methods of auscultatory questionnaire and semantic differential were combined. The result of the questionnaire confirmed the hypothesis that young people with music activities perceive music with better understanding than people with no music activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teoretické reflexe hudební výchovy

  • ISSN

    1803-1331

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus