Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Receptive music activities for students with multiple disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153630" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153630 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Receptive music activities for students with multiple disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on receptive music activities and their use in education, stimulation or therapy of students with multiple disabilities. At the beginning of the paper models for receptive music therapy and theoretical background for musical activities in this population are presented. In the second part of the paper application of authors' research in this area is presented. The aim of this research was to collect data for the development of a model for musical stimulation of students with severe multiple disabilities. The basic design of the model for receptive music activities was based on the experiences from music therapy practice of the authors. The model was first tested on four intact adult groups. The total amount of people involved in these groups was 44. Reflections and observations of the realised receptive music activities took place as a part of the survey in these groups. At first, the participants' motivation for involvement in the groups was analysed. It was assess

  • Název v anglickém jazyce

    Receptive music activities for students with multiple disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on receptive music activities and their use in education, stimulation or therapy of students with multiple disabilities. At the beginning of the paper models for receptive music therapy and theoretical background for musical activities in this population are presented. In the second part of the paper application of authors' research in this area is presented. The aim of this research was to collect data for the development of a model for musical stimulation of students with severe multiple disabilities. The basic design of the model for receptive music activities was based on the experiences from music therapy practice of the authors. The model was first tested on four intact adult groups. The total amount of people involved in these groups was 44. Reflections and observations of the realised receptive music activities took place as a part of the survey in these groups. At first, the participants' motivation for involvement in the groups was analysed. It was assess

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED 2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-5763-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    5375-5383

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    2. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku