Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00025098" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00025098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jeden z klíčových problémů učitelského vzdělávání spočívá v požadavku připravit učitele tak, aby byli schopni zohledňovat požadavek oborové správnosti vyučovaného obsahu na straně jedné a současně brát ohled na učební potenciality žáků na straně druhé. Otomto problému se diskutuje od počátku 20. století (Dewey, Bruner, Schwab ad.), nejnověji s poukazem na dvojdimenzionální charakter učitelových didaktických znalostí obsahu: pedagogical content knowledge (Shulman, Kattmann, Janík, Slavík ad.). V procesurozvíjení těchto znalostí se podstatný význam připisuje pedagogické praxi. Autor ve svém referátu otevírá otázku, jak koncipovat oborově didaktickou praxi v učitelském vzdělávání, aby v jejím rámci mohlo docházet ke kognitivní integraci (amalgamizaci) znalostí obsahu se znalostmi didaktickými.

  • Název v anglickém jazyce

    An Integration of subject matter and didactical component of teacher education: towards model based on pedagogical content knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    One of the principles of teacher education lies in enabling (future) teachers to accommodate the imperative of factual correctness of the subject matter as well as to take into account pupils learning potentials. The discussion about this issue has beengoing on since the beginning of the 20th century (Dewey, Bruner, Schwab, and others). In the past decades, it has been focusing on the two-dimensional nature of teachers pedagogical content knowledge (Shulman, Kattmann, Janík, Slavík, and others). Teaching practice plays a vital role in the development of pedagogical content knowledge. In this paper, the author looks for ways how to organise teaching practice as a component of teacher training, in order to allow cognitive integration (amalgamisation) ofcontent knowledge and pedagogical knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogická praxe a oborové didaktiky

  • ISBN

    978-80-7392-052-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku