Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Development of Pedagogical Content Knowledge: Possibilities and Limits after Bologna Declaration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035594" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035594 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zur Entwicklung des fachdidaktischen Wissens in der LehrerInnenbildung: Möglichkeiten und Grenzen nach dem Bologna-Prozess

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das fachdidaktische Wissen (pedagogical content knowledge) wird in Anlehnung an Shulman als the special amalgam of content and pedagogy that is uniquely the province of teachers, their own special form of professional understanding verstanden. Aus Sichtder LehrerInnebildung ist die Frage grundlegend, wie sich dieses Wissen entwickelt und wie sich diese Entwicklungsprozesse unterstützen lassen. Es gibt empirische Hinweise darauf, dass die Entwicklung des fachdidaktischen Wissens als kognitive Integration (Amalgamierung) von Wissen unterschiedlicher Art (das Fachwissen und didaktisches Wissen) erfolgt. Im Beitrag wird die Frage gestellt, welche Möglichkeiten und Grenzen für die Entwicklung des fachdidaktischen Wissens sich in verschiedenen Modellen derLehrerInnenbildung nach dem Bologna-Prozess ergeben.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Development of Pedagogical Content Knowledge: Possibilities and Limits after Bologna Declaration

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical content knowledge (PCK) is the special amalgam of content and pedagogy that is uniquely the province of teachers, their own special form of professional understanding. In the paper, special attention is paid to the transformation processes inwhich the teachers content knowledge acquires a specific pedagogical quality; it transforms into content knowledge for teaching, i.e. into pedagogical content knowledge. Some possibilities and limits of PCK development after Bologna Declaration is analysed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum - New Architectures In The European Higher Education Area

  • ISBN

    978-3-643-50024-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Wien

  • Místo konání akce

    PH Wien

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku