Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamická povaha učitelových didaktických znalostí obsahu: Případová (video)studie z výuky fyziky na 2. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016072" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Dynamic Nature of Pedagogical Content Knowledge: Video Case Study from Physics Instruction at the Czech Lower Secondary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theoretical background: Research on teachers pedagogical content knowledge (PCK) is one of the prominent fields of Anglo-American educational research. In the context of European research tradition, this field is known as research on didactical transformation (e.g. in German as didaktische Transforamtion). Following L. S. Shulman, pedagogical content knowledge represents the blending of content and pedagogy into an understanding of how particular topics, problems, and issues are organized, represented,and adapted to the diverse interests and abilities of learners and presented for instruction (1987, p. 8). In this special form of teacher's professional knowing and understanding, there are two crucial aspects: a) knowledge of representations of subjectmatter, b) understanding of specific learning difficulties and student conceptions. In Shulman's words teachers' expertise lies in the capacity of the teacher to transform the content knowledge he or she possesses into forms that are ped

  • Název v anglickém jazyce

    The Dynamic Nature of Pedagogical Content Knowledge: Video Case Study from Physics Instruction at the Czech Lower Secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical background: Research on teachers pedagogical content knowledge (PCK) is one of the prominent fields of Anglo-American educational research. In the context of European research tradition, this field is known as research on didactical transformation (e.g. in German as didaktische Transforamtion). Following L. S. Shulman, pedagogical content knowledge represents the blending of content and pedagogy into an understanding of how particular topics, problems, and issues are organized, represented,and adapted to the diverse interests and abilities of learners and presented for instruction (1987, p. 8). In this special form of teacher's professional knowing and understanding, there are two crucial aspects: a) knowledge of representations of subjectmatter, b) understanding of specific learning difficulties and student conceptions. In Shulman's words teachers' expertise lies in the capacity of the teacher to transform the content knowledge he or she possesses into forms that are ped

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Geneva

  • Název nakladatele resp. objednatele

    University of Geneva

  • Verze

    European conference on educational research

  • Identifikační číslo nosiče