Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00011742" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00011742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Studie seznamuje s teorií pedagogických znalostí L. S. Shulmana. Od znalostí vázaných na obsah postupuje k myšlence poznatkové báze učitelství. V diskusi o Shulmanově významu pro oborové didaktiky je klíčovým pojmem didaktická znalost obsahu, která je chápána jako zvláštní slitina (amalgam) znalostí obsahu a znalostí pro vyučování, a tudíž je výhradní doménou profese učitele. Kategorie didaktických znalostí obsahu je jádrem poznatkové báze učitelství, jejíž konstituování je nezbytným předpokladem profesionalizace učitelství.
Název v anglickém jazyce
The Importance of Shulmans Theory of Pedagogical Knowledge for Subject Didacticans and for the education of Teacher
Popis výsledku anglicky
The study introduces L. S. Shulmans theory of pedagogical knowledge. It proceeds from the content related knowledge to the idea of knowledge base for teaching. In discussing the relevance of Shulman for subject didactics, the concept pedagogical contentknowledge becomes central, which is understood a special amalgam of subject matter knowledge and pedagogical knowledge, and therefore is exclusively in the province of a teachers profession. The category of pedagogical content knowledge is considered thecore of knowledge base for teaching, the constitution of which is necessary prerequisite of the professionalisation of teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
243-250
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—