Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00011742" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00011742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie seznamuje s teorií pedagogických znalostí L. S. Shulmana. Od znalostí vázaných na obsah postupuje k myšlence poznatkové báze učitelství. V diskusi o Shulmanově významu pro oborové didaktiky je klíčovým pojmem didaktická znalost obsahu, která je chápána jako zvláštní slitina (amalgam) znalostí obsahu a znalostí pro vyučování, a tudíž je výhradní doménou profese učitele. Kategorie didaktických znalostí obsahu je jádrem poznatkové báze učitelství, jejíž konstituování je nezbytným předpokladem profesionalizace učitelství.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Shulmans Theory of Pedagogical Knowledge for Subject Didacticans and for the education of Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The study introduces L. S. Shulmans theory of pedagogical knowledge. It proceeds from the content related knowledge to the idea of knowledge base for teaching. In discussing the relevance of Shulman for subject didactics, the concept pedagogical contentknowledge becomes central, which is understood a special amalgam of subject matter knowledge and pedagogical knowledge, and therefore is exclusively in the province of a teachers profession. The category of pedagogical content knowledge is considered thecore of knowledge base for teaching, the constitution of which is necessary prerequisite of the professionalisation of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    243-250

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus