Researching Science Teacher Pedagogical Content Knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33138496" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33138496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Researching Science Teacher Pedagogical Content Knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogical content knowledge (PCK) has been embraced as a way of describing the knowledge possessed by teachers and developing models of science teacher education. This paper presents the possibility of improving quality of science teacher training on the basis of PCK development. The Taxonomy of PCK Attributes addresses the distinctions within and between the knowledge bases of various disciplines, science subjects and science topics.
Název v anglickém jazyce
Researching Science Teacher Pedagogical Content Knowledge
Popis výsledku anglicky
Pedagogical content knowledge (PCK) has been embraced as a way of describing the knowledge possessed by teachers and developing models of science teacher education. This paper presents the possibility of improving quality of science teacher training on the basis of PCK development. The Taxonomy of PCK Attributes addresses the distinctions within and between the knowledge bases of various disciplines, science subjects and science topics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
104-118
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—