Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělecký přednes poezie a prózy ve znakovém jazyce (Pedagogická poema)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026941" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umělecký přednes poezie a prózy ve znakovém jazyce (Pedagogická poema)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá možnostmi znakového jazyka při ztvárnění uměleckého textu. Autor využívá svých zkušeností z lektorské činnosti na celostátním kole soutěžní přehlídky Pedagogická poema, které se účastní studenti středních pedagogických škol. Příspěvek upozorňuje na specifika tzv. obrazového jazyka, který umožňuje předat publiku významy, symboly a emoce uměleckého textu prostřednictvím specifických výrazových prostředků, jako je nápadná mimika, řeč horní poloviny těla nebo rýmování gestem.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Poetry and Prose Performance in Sign Language (Pedagogická poema)

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the possibilities of sign language in interpretation of artistic text. The author takes advantage of his own lector experience in national competition called Pedagogická poema. Students of the secondary pedagogical schools take part in this competition. The article highlights the specificity of visual language that enables to transmit meanings, symbols and emotions of artistic text to the audience through specific means of expressions (e.g. remarkable features, upper part body speech, rhyming by gestures).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

  • ISBN

    978-80-7315-167-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity

  • Datum konání akce

    17. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku