Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027971" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poruchy imunitního systému jsou řazeny mezi civilizační onemocnění současné populace. Nejčastějšími poruchami imunity jsou alergie a astma. V České republice postihují v současné době alergická onemocnění přibližně 30% dětí a 7% dětí je postiženo astmatem. Děti s alergií a astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému a také o tom, o jaký typ poruchy imunity se u konkrétního školáka jedná. Učitel by měl být také schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje. Z výzkumu vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problema

  • Název v anglickém jazyce

    SCHOOL ENVIRONMENT QUALITY AND PUPILS WITH IMMUNE SYSTEM DISORDERS

  • Popis výsledku anglicky

    Immune system disorders belong to the civilization diseases of present population. The most frequent immune disorders are allergy and asthma. Approximately 30% of children in the Czech Republic have allergy and 7% of children have asthma. Children with allergy and asthma spend an essential part of their time at school. Primary school environment should be therefore adapted not to cause needlessly health problems at pupils with allergy. A teacher should be aware of the presence of a child with immune system disorder in the class and of the type of the immune disorder in the concrete case. A teacher should also be able to provide first aid to a pupil who throws a fit of allergy. An investigation into chosen primary schools brings a perspective on the current situation in Czech primary schools. The research showed that awareness of the teachers has to be improved. Teachers themselves wish to know more about these problems and proposed measures for that improvement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FM - Hygiena

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zdravotníctvo a sociálná práca

  • ISSN

    1336-9326

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus