Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speciální požadavky chronicky nemocných žáků na kvalitu školního prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045311" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Speciální požadavky chronicky nemocných žáků na kvalitu školního prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Výzkum byl zaměřen na děti, které jsou postiženy nemocemi, majícími imunologickou podstatu, konkrétně na děti, které trpí alergiemi a bronchiálním astmatem. Cílem výzkumné sondy bylo zjistit, zda škola takto postiženým dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost, zda jsou učitelé důkladně informováni o jejich problémech a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Bylo realizováno výzkumné šetření, v jehož rámci bylo náhodně zvoleno 12 základních škol (po 4 velkoměstských, maloměstských a vesnických). Otázky byly zaměřeny na informovanost o alergiích a jejich výskytu mezi žáky a bylo osloveno přes 200 pedagogů.Rovněž proběhlo hodnocení podmínek ve školách pozorováním (na školách byla zvolena vždy jedna učebna prvního stupně, jedna učebna druhého stupně, učebna přírodopisu, tělocvična).

  • Název v anglickém jazyce

    Special requirements of chronically ill children in quality school environment

  • Popis výsledku anglicky

    For the chronically ill child is mastering many situations in life very difficult and challenging. The research was focused on children affected by the disease having immune nature, namely the children who suffer from allergies and asthma. The aim of this probe was to determine if this school for disabled children adequate care and pay attention to whether teachers are well informed about their problems and whether they are trained, in the case of acute aggravation of the disease were able to help thesestudents. I realized my research, in which it randomly selected 12 primary schools (of 4 urban, small-town and rural). Questions were focused on the awareness of allergies and the incidence and pupils were interviewed over 200 teachers. They also were evaluated by observing the conditions in schools (the schools were selected one each first grade classroom, one second grade classroom, natural science classroom, gymnasium).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FG - Pediatrie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus