Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036724" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of teachers of these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environmentis not adapted for the unnecessarily producing of health problems of pupils. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this problems.

  • Název v anglickém jazyce

    ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of teachers of these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environmentis not adapted for the unnecessarily producing of health problems of pupils. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health 21.

  • ISBN

    978-80-210-4929-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MSD Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, MU PdF

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku