ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036724" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Popis výsledku v původním jazyce
The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of teachers of these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environmentis not adapted for the unnecessarily producing of health problems of pupils. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this problems.
Název v anglickém jazyce
ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Popis výsledku anglicky
The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of teachers of these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environmentis not adapted for the unnecessarily producing of health problems of pupils. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and Health 21.
ISBN
978-80-210-4929-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno, MU PdF
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—