Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Resilience of beginning and advanced teachers in managing various changes in their profession

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63528158" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63528158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/jolace-2021-0013" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/jolace-2021-0013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jolace-2021-0013" target="_blank" >10.2478/jolace-2021-0013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Resilience of beginning and advanced teachers in managing various changes in their profession

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is devoted to obtaining information on the resilience of kindergarten and primary school teachers. In the research, special attention was paid to beginning teachers, who we thought were more likely to be less resilient than teachers with longer experience. The research sample consisted of teachers of selected kindergartens and primary schools throughout the Czech Republic. The aim of the research was to find out whether there are differences in resilience in selected groups of teachers due to the current pandemic situation that each teacher had to deal with. Analysis of the data in the research revealed that beginning teachers have a different degree of resilience compared to advanced teachers. No statistically significant differences were found between resilience of kindergarden and primary school teachers. The contribution was created as a part of the project IGA / FHS / 2019/003.

  • Název v anglickém jazyce

    Resilience of beginning and advanced teachers in managing various changes in their profession

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to obtaining information on the resilience of kindergarten and primary school teachers. In the research, special attention was paid to beginning teachers, who we thought were more likely to be less resilient than teachers with longer experience. The research sample consisted of teachers of selected kindergartens and primary schools throughout the Czech Republic. The aim of the research was to find out whether there are differences in resilience in selected groups of teachers due to the current pandemic situation that each teacher had to deal with. Analysis of the data in the research revealed that beginning teachers have a different degree of resilience compared to advanced teachers. No statistically significant differences were found between resilience of kindergarden and primary school teachers. The contribution was created as a part of the project IGA / FHS / 2019/003.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language and Cultural Education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

    1339-4584

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    77-83

  • Kód UT WoS článku

    000749747100007

  • EID výsledku v databázi Scopus