Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000121" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000121 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://psejournal.files.wordpress.com/2021/03/pdf_210124.pdf" target="_blank" >https://psejournal.files.wordpress.com/2021/03/pdf_210124.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32744/pse.2021.1.24" target="_blank" >10.32744/pse.2021.1.24</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
Popis výsledku v původním jazyce
The problematic of social disadvantaged children and compulsory pre-primary school year are actual theme not just for teachers in kindergartens. The aims of compulsory pre-primary school year are equalizing the developmental differences in children development, eliminate handicaps which they bring from families and easier the beginning of primary schooling. The main aim of the research in this chapter, is to highlight the issue of social disadvantaged children and their status in the kindergarten
Název v anglickém jazyce
Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
Popis výsledku anglicky
The problematic of social disadvantaged children and compulsory pre-primary school year are actual theme not just for teachers in kindergartens. The aims of compulsory pre-primary school year are equalizing the developmental differences in children development, eliminate handicaps which they bring from families and easier the beginning of primary schooling. The main aim of the research in this chapter, is to highlight the issue of social disadvantaged children and their status in the kindergarten
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perspectives of Science and Education
ISSN
2307-2334
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
338-356
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85103250037