Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Child transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897794" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1866" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1866</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1866" target="_blank" >10.21125/iceri.2018.1866</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Child transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher. It further describes the preparation of children to enter primary school in the context of time and classroom composition. Partial results of a questionnaire survey are also presented here. The questionnaires were completed by kindergarten teachers (n = 123). The paper presents the experience of kindergarten teachers with child transition from kindergarten to primary school and possible influences on this experience. It also answers the questions of what importance is placed by kindergarten teachers on preparation for primary school, and what the main focus should be.

  • Název v anglickém jazyce

    Child transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher. It further describes the preparation of children to enter primary school in the context of time and classroom composition. Partial results of a questionnaire survey are also presented here. The questionnaires were completed by kindergarten teachers (n = 123). The paper presents the experience of kindergarten teachers with child transition from kindergarten to primary school and possible influences on this experience. It also answers the questions of what importance is placed by kindergarten teachers on preparation for primary school, and what the main focus should be.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI 2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-05948-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3885-3890

  • Název nakladatele

    IATED Academy, Plaza Legion Española, 11, 46010 Valencia, SPAIN

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    12. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku