Child transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897794" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1866" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1866</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1866" target="_blank" >10.21125/iceri.2018.1866</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Child transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses the transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher. It further describes the preparation of children to enter primary school in the context of time and classroom composition. Partial results of a questionnaire survey are also presented here. The questionnaires were completed by kindergarten teachers (n = 123). The paper presents the experience of kindergarten teachers with child transition from kindergarten to primary school and possible influences on this experience. It also answers the questions of what importance is placed by kindergarten teachers on preparation for primary school, and what the main focus should be.
Název v anglickém jazyce
Child transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the transition from kindergarten to primary school as experienced by a kindergarten teacher. It further describes the preparation of children to enter primary school in the context of time and classroom composition. Partial results of a questionnaire survey are also presented here. The questionnaires were completed by kindergarten teachers (n = 123). The paper presents the experience of kindergarten teachers with child transition from kindergarten to primary school and possible influences on this experience. It also answers the questions of what importance is placed by kindergarten teachers on preparation for primary school, and what the main focus should be.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI 2018 Proceedings
ISBN
978-84-09-05948-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3885-3890
Název nakladatele
IATED Academy, Plaza Legion Española, 11, 46010 Valencia, SPAIN
Místo vydání
Valencia, Spain
Místo konání akce
Seville (Spain)
Datum konání akce
12. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—