Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kindergarten teacher in the network of communication strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896313" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1828" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1828</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1828" target="_blank" >10.21125/edulearn.2017.1828</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Kindergarten teacher in the network of communication strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to answer such questions as: What communication situations are kindergarten teachers involved in, with whom, and what and how do they communicate? How do kindergarten teachers feel when they communicate with parents of children and with their colleagues? It then points out the impact of educational styles in families in communication of parents with the teacher. The text is based on quantitative research undertaken in 2016 as a part of the Summer School designed for kindergarten teachers. The research sample consisted of 123 kindergarten teachers. The results are processed in the form of descriptive analysis. The collected data show that the majority of teachers feel prepared for solving problems with parents &quot;very well&quot; (52.9%) and &quot;well&quot; (24.8%). The preparation, however, is better evaluated in relation to continuing education courses, not to undergraduate training. The most accentuated topic is the issue of discipline.

  • Název v anglickém jazyce

    Kindergarten teacher in the network of communication strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to answer such questions as: What communication situations are kindergarten teachers involved in, with whom, and what and how do they communicate? How do kindergarten teachers feel when they communicate with parents of children and with their colleagues? It then points out the impact of educational styles in families in communication of parents with the teacher. The text is based on quantitative research undertaken in 2016 as a part of the Summer School designed for kindergarten teachers. The research sample consisted of 123 kindergarten teachers. The results are processed in the form of descriptive analysis. The collected data show that the majority of teachers feel prepared for solving problems with parents &quot;very well&quot; (52.9%) and &quot;well&quot; (24.8%). The preparation, however, is better evaluated in relation to continuing education courses, not to undergraduate training. The most accentuated topic is the issue of discipline.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    3816-3819

  • Název nakladatele

    IATED Academy, Plaza Legion Espa?ola, 11, 46010 Valencia, SPAIN

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku