Uvádění začínajících učitelů mateřských škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00125385" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00125385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uvádění začínajících učitelů mateřských škol
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je zaměřená na problematiku podpory začínajících učitelů mateřských škol. Tomuto tématu nebyl věnovaný žádný výzkum. Stejně jako na dalších typech škol, nemají mateřské školy žádnou oporu pro uvádění začínajících učitelů v zákonných či metodických dokumentech. Autorky publikace se proto rozhodly přiblížit uvádění začínajících učitelů mateřských škol zejména ředitelům a ředitelkám, ale i učitelům a učitelkám. Oporou jim byly nejen teorie spojené s tzv. socializací začínajících učitelů, ale především výzkumné šetření, které provedly. Všechny dostupné informace a výzkumná zjištění zarámovaly zahraničními zkušenostmi a v závěrečné kapitole se pokusily formulovat doporučení určená jak samotným začínajícím učitelům, tak učitelům uvádějícím, ale i vedení mateřských škol.
Název v anglickém jazyce
Induction of beginning pre-school teachers
Popis výsledku anglicky
The monograph focuses on the issue of support for beginning kindergarten teachers. No research has been devoted to this topic. As in other types of schools, kindergartens have no support for introducing beginning teachers in legal or methodological documents. The authors of the publication therefore decided to bring the introduction of beginning kindergarten teachers closer to principals, but also to teachers. They were supported not only by the theories associated with the so-called socialization of beginning teachers, but above all by the research they conducted. All available information and research findings were framed by foreign experience and in the final chapter they tried to formulate recommendations for both beginning teachers and introductory teachers, as well as kindergarten management.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788076762237
Počet stran knihy
131
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—