Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Některé problémy chronicky nemocného dítěte ve škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00047374" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00047374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Některé problémy chronicky nemocného dítěte ve škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alergie a další chronická onemocnění dětí představují formu zdravotního omezení, kterou je třeba ve škole podle možností respektovat a předcházet jejímu zhoršování. Počty dětí s alergií a astmatem stále rostou. Příspěvek prezentuje výsledky sondy, kterábyla realizována na 12 moravských základních školách. Při výzkumu bylo osloveno více než 200 pedagogů. V každé škole bylo provedeno pozorování a hodnocení, zda jsou podmínky vhodné pro alergiky a děti s chronickými chorobami. Ukázalo se, že učitelé většinou nevědí o výskytu žáka s takovou chorobou ve třídě, obtížně by zvládali první pomoc u akutních stavů, školy preventivně nevytvářejí prostředí bez silných alergenů a dalších rizik.

  • Název v anglickém jazyce

    Some problems of the chronically ill child in school

  • Popis výsledku anglicky

    Allergies and other chronic diseases in children are a form of disability-adjusted to be in school, if possible, to respect and to prevent its deterioration. Number of children with allergies and asthma is still rising. This paper presents the results ofthe probe, which was implemented at 12 elementary schools in Moravia. The research was addressed more than 200 teachers. Each school was carried out observations and assessments of whether conditions are suitable for allergy sufferers and children withchronic diseases. It turned out that most teachers do not know of the presence of a child with the disease in the classroom, managed the difficult first aid in acute cases, schools do not precautionary environment without strong allergens and other hazards.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ŠEVČÍKOVÁ, Ľ., JURKOVIČOVÁ, J. (Eds.) Ochrana a podpora zdravia detí a mládeže v Slovenskej republike.

  • ISBN

    978-80-223-2885-2

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    214

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly