Notes on coherence in spoken and written discourse (with some implications for teaching)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00029103" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00029103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Notes on coherence in spoken and written discourse (with some implications for teaching)
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper attempts to contribute to the study of coherence, an important linguistic notion not yet uniformly defined by linguists. While taking coherence into account particularly in relation to cohesion and intertextuality, the author concentrates on the differences between spoken and written discourse which are reflected in the language means that speakers/writers use when encoding the messages they want to convey to their addressees and which the hearers/readers have to decode in order to arrive at meanings coherent with the speakers/writers communicative goals. The author - a university teacher - also includes some implications for the teaching process which result from the important role coherence relations perform in the structuring of awell-formed and comprehensible text.
Název v anglickém jazyce
Notes on coherence in spoken and written discourse (with some implications for teaching)
Popis výsledku anglicky
The present paper attempts to contribute to the study of coherence, an important linguistic notion not yet uniformly defined by linguists. While taking coherence into account particularly in relation to cohesion and intertextuality, the author concentrates on the differences between spoken and written discourse which are reflected in the language means that speakers/writers use when encoding the messages they want to convey to their addressees and which the hearers/readers have to decode in order to arrive at meanings coherent with the speakers/writers communicative goals. The author - a university teacher - also includes some implications for the teaching process which result from the important role coherence relations perform in the structuring of awell-formed and comprehensible text.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
English Projects in Teaching and Research in Central Europe, Research in English and Applied Linguistics, REAL Studies 4
ISBN
978-3-86727-664-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Cuvillier Verlag Gottingen
Místo vydání
Gottingen
Místo konání akce
Freiberg
Datum konání akce
4. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—