On some variation in the use of discourse markers by Czech and German students of English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072150" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072150 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2013-2-41" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/DI2013-2-41</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2013-2-41" target="_blank" >10.5817/DI2013-2-41</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On some variation in the use of discourse markers by Czech and German students of English
Popis výsledku v původním jazyce
The article concerns cross-cultural variation in texts written by non-native speakers of English. It investigates a corpus of diploma theses written by Czech and German students of English with the aim of finding out how novice non-native writers from different discourse communities use causal and contrastive discourse markers (DMs) associated with hypotactic and paratactic relations in order to build coherence relations in academic texts. In addition, the author attempts to find out whether there is any variation in the preferences of novice writers depending on the different fields of study, i.e. diploma theses written in the areas of linguistics and methodology, and whether the use of selected DMs by Czech and German students differs from the writing habits of native speakers of English.
Název v anglickém jazyce
On some variation in the use of discourse markers by Czech and German students of English
Popis výsledku anglicky
The article concerns cross-cultural variation in texts written by non-native speakers of English. It investigates a corpus of diploma theses written by Czech and German students of English with the aim of finding out how novice non-native writers from different discourse communities use causal and contrastive discourse markers (DMs) associated with hypotactic and paratactic relations in order to build coherence relations in academic texts. In addition, the author attempts to find out whether there is any variation in the preferences of novice writers depending on the different fields of study, i.e. diploma theses written in the areas of linguistics and methodology, and whether the use of selected DMs by Czech and German students differs from the writing habits of native speakers of English.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Discourse and Interaction
ISSN
1802-9930
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
41-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—