Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00048551" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00048551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs?
Popis výsledku v původním jazyce
Contrastive relations between segments of discourse play a crucial role when building coherence relations in academic discourse. Since they are regarded as the most complex of all semantic relations that may hold between parts of a discourse, an appropriate knowledge of discourse markers expressing contrast/concession becomes important part of learners knowledge, in particular at university level. The author investigates a corpus of diploma theses written by students of English with the aim of finding out whether the use of DMs expressing contrastive relations by non-native speakers differs from the writing habits of experienced native users of English.
Název v anglickém jazyce
Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs?
Popis výsledku anglicky
Contrastive relations between segments of discourse play a crucial role when building coherence relations in academic discourse. Since they are regarded as the most complex of all semantic relations that may hold between parts of a discourse, an appropriate knowledge of discourse markers expressing contrast/concession becomes important part of learners knowledge, in particular at university level. The author investigates a corpus of diploma theses written by students of English with the aim of finding out whether the use of DMs expressing contrastive relations by non-native speakers differs from the writing habits of experienced native users of English.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
... for thy speech bewrayeth thee. A Festschrift for Libuše Dušková
ISBN
978-80-7308-299-4
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Počet stran knihy
350
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—