Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00048551" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00048551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contrastive relations between segments of discourse play a crucial role when building coherence relations in academic discourse. Since they are regarded as the most complex of all semantic relations that may hold between parts of a discourse, an appropriate knowledge of discourse markers expressing contrast/concession becomes important part of learners knowledge, in particular at university level. The author investigates a corpus of diploma theses written by students of English with the aim of finding out whether the use of DMs expressing contrastive relations by non-native speakers differs from the writing habits of experienced native users of English.

  • Název v anglickém jazyce

    Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs?

  • Popis výsledku anglicky

    Contrastive relations between segments of discourse play a crucial role when building coherence relations in academic discourse. Since they are regarded as the most complex of all semantic relations that may hold between parts of a discourse, an appropriate knowledge of discourse markers expressing contrast/concession becomes important part of learners knowledge, in particular at university level. The author investigates a corpus of diploma theses written by students of English with the aim of finding out whether the use of DMs expressing contrastive relations by non-native speakers differs from the writing habits of experienced native users of English.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ... for thy speech bewrayeth thee. A Festschrift for Libuše Dušková

  • ISBN

    978-80-7308-299-4

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    350

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly