Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00073470" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00073470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8" target="_blank" >10.5817/BSE2012-2-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article studies causal and contrastive relations between adjacent or more distant segments of discourse since they play an important role in expressing coherence relations (Taboada 2006) in academic discourse including discourse written by universitystudents of English. By overtly signalling how the writer intends the discourse segment that follows to relate to the previous segment(s), discourse markers (DMs), in particular those expressing causal and contrastive relations, contribute to cohesion and enhance the establishment and maintenance of coherence in academic written discourse.

  • Název v anglickém jazyce

    Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing

  • Popis výsledku anglicky

    The article studies causal and contrastive relations between adjacent or more distant segments of discourse since they play an important role in expressing coherence relations (Taboada 2006) in academic discourse including discourse written by universitystudents of English. By overtly signalling how the writer intends the discourse segment that follows to relate to the previous segment(s), discourse markers (DMs), in particular those expressing causal and contrastive relations, contribute to cohesion and enhance the establishment and maintenance of coherence in academic written discourse.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    131-148

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus