Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00073470" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00073470 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8" target="_blank" >10.5817/BSE2012-2-8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing
Popis výsledku v původním jazyce
The article studies causal and contrastive relations between adjacent or more distant segments of discourse since they play an important role in expressing coherence relations (Taboada 2006) in academic discourse including discourse written by universitystudents of English. By overtly signalling how the writer intends the discourse segment that follows to relate to the previous segment(s), discourse markers (DMs), in particular those expressing causal and contrastive relations, contribute to cohesion and enhance the establishment and maintenance of coherence in academic written discourse.
Název v anglickém jazyce
Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing
Popis výsledku anglicky
The article studies causal and contrastive relations between adjacent or more distant segments of discourse since they play an important role in expressing coherence relations (Taboada 2006) in academic discourse including discourse written by universitystudents of English. By overtly signalling how the writer intends the discourse segment that follows to relate to the previous segment(s), discourse markers (DMs), in particular those expressing causal and contrastive relations, contribute to cohesion and enhance the establishment and maintenance of coherence in academic written discourse.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
131-148
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—