Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video study of Geography: what is the relation between phases and organisational forms in teaching geography?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00033592" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00033592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video study of Geography: what is the relation between phases and organisational forms in teaching geography?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research project video study of Geography has been realised on the 2nd level of basic schools and in lower classes of grammar schools in Brno region in the course of 2005/2007. We analysed video-records of 50 geography lessons on natural conditions of the Czech Republic recorded in a standard way in 8th and 9th classes of selected schools. On the basis of the analyses we came to the conclusion that the teachers linked particular teaching phases and forms with certain expectations, as to their own activities or, on the contrary, to the activities of the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Video study of Geography: what is the relation between phases and organisational forms in teaching geography?

  • Popis výsledku anglicky

    The research project video study of Geography has been realised on the 2nd level of basic schools and in lower classes of grammar schools in Brno region in the course of 2005/2007. We analysed video-records of 50 geography lessons on natural conditions of the Czech Republic recorded in a standard way in 8th and 9th classes of selected schools. On the basis of the analyses we came to the conclusion that the teachers linked particular teaching phases and forms with certain expectations, as to their own activities or, on the contrary, to the activities of the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Geography in Czechia and Slovakia.

  • ISBN

    978-80-210-4600-9

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    495

  • Název nakladatele

    PdF MU

  • Místo vydání

    OL Print Šlapanice

  • Kód UT WoS kapitoly